20 June, 2008

Wahai Pemanas Baran, Pergilah Melancong.Kiriman dari seorang teman.. (Bersiar-siar di Genting Hingland)

Salam bertemu kembali. Hari yang meletihkan. Semalam terjadi satu hal dalam sejarah. Manusia yang bermacam perangai, bukan mudah sebagai orang biasa untuk menanganinya. Entahla bagaimana untuk difahami, hati2 yang begini. Semua manusia mempunyai hati. Di mana kah letaknya hati perut dan timbang rasa anda? Alhamdulillah saya dikurniakan dengan sifat yang penyabar. Sesekali bertemu dengan orang yang panas baran buat saya takut dan selalu ingat Tuhan. Percayalah tiada siapapun yang suka dan mahu berjumpa dengan orang yang suka marah2. Besabarlah.. Ambil masa untuk bertenang agar semuanya berjalan dengan lancar. Bagaimana saya harus maafkan anda Mejar Zulkifli Ab. Latif? Semoga Tuhan kasihkan anda.
Entah bila masanya saya dapat bersiar2 sepertinya seorang teman itu. Minggu lepas sempat juga teman itu mengirimkan saya beberapa rakamannya di Bukit Tinggi. Cemburunya saya.. Pernah beberapa kali merancang untuk ke sana. Tetapi entah bilala saya punya masa. Kepada teman, semoga anda dan teman2 berseronok2 la ya. Hari yang istimewa di tempat yang istimewa.. Bertenang la wahai orang yang pemarah. Ambil masa untuk mercuti. Di Malaysia semuanya ada. Pergilah melancong.. Salam.

























1 comment:

Mohd. Alias bin Demyati said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Selamat Pagi Dunia 2023!

Manusia ditanya tentang otak  Atas segala tindak  Api makan api  Tanah makan tanah  Dibawa angin mengabarkan duka seperti api membara  Memba...