Skip to main content

Posts

Showing posts from 2008

MESTI BACA!! : Cara Buat Rakan Serumah Gila.

Bengang dengan rakan serumah? Tak tahu apa nak buat? Bersediala..

1. Setiap hari Jumaat, kemaskan segala barang anda dan beri tahu rakan serumah anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bahawa takde org kat rumah. Kemaskan semula segala barang anda dan masuk tidor.

2. Setiap kali rakan serumah anda balik, jerit sekuat hati” horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah skrg”


3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.


4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!”


5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap “Aku tak boleh hidup …

Juara Futsal Karnival Belia Sifar Dadah 'Lurah Bilut, Pahang.

Assalamualaikum.. Selamat sejahtera. Selamat Hari Natal kepada semua yang menyambutnya. Akhirnya saya kembali menulis setelah beberapa lama menyepi dan hanya mengutuskan gambar2 sahaja. Menulis juga perlu ada cerita. Barangkali cerita saya tidaklah sebagus pemerhatian kalian terhadap gambar2 yang saya utuskan. Biarla kalian sediri menilainya. Kadang2 terasa blog ini bagai album gambar. Biarla apa panggilan sekali pun pengisiannya mengundang hati saya senang. Harap kalian begitu juga. Pulang dari karnival dan pulang ke pejabat buat saya kembali sibuk. Akhirnya minggu ini baru saya punya masa untuk mengurus diri sendiri juga. Tahniah kepada seorang rakan saya yang berada di Puchong itu kerana berjaya menempatkan diri di Maktab Perguruan di Ipoh (mengikuti KPLI)Tak sangka akhirnya anda ke bidang perguruan/ pendidikan juga!! Ya.. rezeki manusia tidak siapa yang tahu. Kepada teman yang berada di Klang itu jangan mudah putus asa ya. Merayulah sehingga cita2 anda kesampaian. Kepada teman yang …

Siapa dia? Lokasi Gelanggang Futsal, Lurah Bilut, Bentong, Pahang.

Karnival Belia Sifar Dadah, Lurah Bilut, Bentong,Pahang. Part: 04

Karnival Belia Sifar Dadah Lurah Bilut, Bentong, Pahang. Part: 03

Karnival Belia Sifar Dadah, Lurah Bilut, Bentong, Pahang. Part: 02

Antara Klau dan Benus, Bentong.(Teman Baru)

Karnival Belia Sifar Dadah, Lurah Bilut, Bentong, Pahang. Part: 01

Karnival Belia Sifar Dadah, Lurah Bilut, Pahang.

Salam. Letihnya sesudah segalanya selesai. Saya bukanla orang penting dalam organisasi ini namun setiap tahun saya dijemput untuk membantu dalam menguruskan perjalanan program ini. Dari penyediaan khemah hinggala ke acara kemuncak program. Terima kasih kepada yang menjemput kerana percaya kepada saya. Terimala sedikit paparan buat semua.

Pemergian dan Berakhirnya Penderitaan. / Bintang Perkhidmatan Cemerlang (BPC).

Assalamualaikum. Selamat sejahtera buat semua. Malam ini saya agak letih kerana seharian bertungkus lumus menyediakan bagi menjayakan Karnival Belia Benci Dadah Peringkat Felda Luruh Bilut. Sebelum itu semalam saya cuti rehat setelah berkerja pada hari raya ke-2 aidiladha yang lepas. Semua ini telah saya rancang awal2 lagi. Semalam juga saya menerima pesanan ringkas yang memberitahu bahawa seorang cikgu di sekolah saya sedang nazak. Dalam fikiran saya mungkin beginila pengakhirannya. Lewat malam tadi saya dikejutkan dengan rakan serumah yang memberitahu cikgu itu utelah meninggal dunia.Dalam hati saya sayu. Sebenarnya saya tidakla terlalu rapat dengan arwah, namun seingat saya dan saya mempercayainya sewaktu dia meminta pertolongan dengan dengan saya dia akan mengucapkan terima kasih selepas itu. dan perkara yang menjadi kenangan saya tentang arwah ini ialah sewaktu dia pulang dari berkursus di Pulau Pinang setahun lepas dia ada membawa ole3 (pelbagai jeruk buah)untuk rakan2 di pejabat…

Selamat Hari Keputeraan DYMM Sultan Selangor ke 63!

Keterujaan

Salam. Bertemu kembali. Selamat Hari Raya Aidiladha kepada teman semua. Hari ini saya bekerja seperti biasa. Cuti sehari sahaja iaitu semalam yang sepanjang hari hujan terus menerus. Kata teman saya lewat malam tadi walaupun hujan rumahnya pada hari raya semalam namun rumahnya tetap didatangi penggunjung. Saya kata katakan padanya mungkin kerana mereka ingin menikmati masakan air tangan ibunya. Hahaha.. Memang terbukti masakan ibu teman saya ini memang sedap2.

Hampir 2 minggu ini teman saya ini selalu benar menghubungi saya. Selalu bercerita tentang teman barunya.Keluar makan2 di kfc, beriadah di kolam air panas, sembang2 di kedai karaoke. Em.. sampai saya teruja untuk bertemu mereka. Tidak sabar menanti saya berkunjung di sana.Lewat malam tadi yang terbaru dia menghubungi saya. Saya merancang akan ke sana hari Khamis cuti sempena Keputeraan Sultan Selangor. Berkira2 menunggu masa.

Kedatangan saya ke sana juga bukan sekadar suka2. Saya akan membuat liputan sebuah majlis. Jadi nantikan b…

Tahniah!!! Selamat menulis.. (Tanpa Keberanian Mimpi Tidak Akan Jadi Kenyataan)

Tahniah kepada seorang teman baik saya yang berada di Klang itu kerana akhirnya membuka blognya. Selamat menulis.. dan jemputla datang selalu.. Cantiknya baju melayu.. tampak segak.. Cantik juga lampu kayu itu.. Lama tak jumpa.. Selamat Hari Raya Aidiladha..