30 August, 2011

Buat Teman Jauh. (Gombak - Bilut, Sungai Buloh - Kokdiang)

Dari mula kita bertemu, berkenalan sehingga saat kita berpisah. Jarang sekali kita bertemu kembali dan barangkali kita tidak mungkin akan bertemu kembali. Oleh itu, di bulan yang barakakh yang penuh dengan kenikmatan ini, andai bicara saya mengusik jiwa, andai perlakuan saya menyakit hati, biarlah dosa sebesar zarah sekalipun. Saya dengan hati yang ikhlas, setulus suci melutut merendah diri, menghulur tangan, berjabat salam, memohon kemaafan. Dosa2 yang langsung atau diluar kesedaran dan kawalan saya. Harap diri ini dimaafi, mohon peluang menyuci diri. Andai saya berhutang, belum terlunas, mohon disampai, mungkin terlupa, beri masa untuk dilangsaikan. Andai kata dihalalkan amatlah saya hargai. Terima kasih. Apa sahaja kesalahan kamu telah saya maafkan sejak dulu sehingga saya ke akhir hayat. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin.

Selamat Pagi Dunia 2023!

Manusia ditanya tentang otak  Atas segala tindak  Api makan api  Tanah makan tanah  Dibawa angin mengabarkan duka seperti api membara  Memba...