10 August, 2011

Cerita Tentang Hilang.

Barangkali pergi dan kehilanganya teman itu adalah suatu rahmat. Ternyata semenjak ketiadaannya, hubungan antara kami retak dan membelah. Berkali-kali saya cuba untuk menyelamatkan keadaan. namun tetap gagal. Saya tidak tahu di mana silapnya. Siapa yang bersalah dan mengapa harus saya dipersalahkan. Atau mengenal dia yang hilang dan dia adalah kesalahan besar.
Bulan Ramadhan sangat mengingat saya tentang dia yang hilang. menjadi kenangan bersama berbuka puasa. Itulah kali terakhir saya melihat wajah, senyum dan rayu dia yang hilang terus meninggalkan saya. Terbayang-bayang menjadi kenangan. Kini dia yang hilang telah hilang dan dia juga tetap menghilang. Kini lebih terasa bila semuanya pergi bersama hilang.
(Syawal itu dia tiada jumpa, merajuk kerana saya tidak menuruti kata-katanya - Maafkan saya, kalau la saya tahu itulah kali terakhir bagi mu..)

No comments:

Penerima Anugerah Pentadbir Terbaik - Anugerah Pentadbir Universiti 2022

Assalamualaikum.wkt. Terima kasih kepada Rektor UiTMCM, Pengurusan Tertinggi (JKEN), semua staf unit bawah Bah. Hal Ehwal Pelajar, rakan-rak...