Tentang Saya

My photo
Alor Gajah, Melaka, Malaysia
Melihat dari Mata Hati..

22 February, 2011

Salam dari jauh. (Bisikan Ayat-Ayat Cinta)

Salam. Akhirnya saya di sini. Baru sehari dua saya bertugas tetapi banyak acara2 besar yang berlangsung, menyebabkan saya agak sibuk. Persekitaran dan suasana kerja yang memang sangat berbeza. Semuanya menjadi menguat semangat kepada saya untuk bangkit lebih berani. Kerja2 begini telah saya tinggalkan lebih 10 tahun yang lalu. Walau ada sekalipun cuma di dalam kelas di dalam kem2 PLKN dalam Program Penghayatan Sastera dan Budaya anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka dengan kerjasama Jabatan Latihan Khidmat Negara sejak Tahun 2005 sehingga sekarang.

Sesungguhnya saya telah bersedia. Cuma kadang2 bertemu dengan orang2 besar dan berpangkat di sini menyebabkan saya cangung. Barangkali kerana saya terlalu baru dan masih belum dapat mengerti sikap dan kemahuan orang2 besar ini. Saya masih ditahan oleh pengawal keselamatan di pintu masuk pagi ini. Ya, staf baru yang masih belum dikenali. Saya faham tugas kalian, dan saya tidak pernah mengalanginya. Bersabarlah ya.

Dalam 2-3 minggu ini saya akan menghadiri beberapa majlis. Akan saya kongsi bersama-sama kalian sedikit masa nanti. Pada Minggu Aspirasi Komunikasi Islam 2, oleh Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media : Antaranya 'Hembusan Ayat-Ayat Cinta'. Pada pandangan saya perkataan 'hembusan' itu agak keterlaluan pada tanggapan makna disebaliknya. Saya lebih suka perkataan 'Bisikan'. Kewajarannya adalah sebagai contoh, hembusan jampi serapah, manakala bisikan ayat-ayat cinta lebih menyentuh hati dan perasaan. Ayat-ayat cinta juga tidak dilafazkan secara keterlaluan. Ianya akan menyebabkan orang lain geli hati, menyampah dan menganggap orang yang melafazkannya gila. Jadi wajarlah saya memetik perkataan Bisikan Ayat-Ayat Cinta.

Tunggu ya.

No comments: