14 October, 2013

Perjalanan.

Assalamualaikum.wkt dan Salam Aidil Adha.

Saya mengharapkan kalian, sentiasa tenang dan senang di kala menyambut Hari Raya Aidil Adha esok. Saya biasa-biasa sahaja. Tentu sahaja ada yang bermain-main difikiran saya ketika lewat malam begini. 

Terima kasih kepada teman yang menghantar ucapan di wechat. Begitu mudah sekarang ini ya. Tidak perlu untuk membuat panggilan, sekadar mesej ringkas sahaja sudah cukup. Lewat dua hari ini tentu sahaja saya teruja untuk berjalan-jalan. Rencananya sudah lama, tetapi kerna kesibukan kerja dan sambutan segala hari menyebabkan semuanya tertunda. Nah.. walaupon harinya sudah sampai tiba saya lagi sibuk memikirkan apa sahaja keperluan yang mahu dibawa. 

Oh.. jangan marah saya. Ada kalanya saya begitu inginkan sendirian. Pasti kalian melihat saya sebagai melarikan diri. Janganlah kalian khuatir, saya sengaja menjalani hari-hari saya ini dengan serba kejutan dan menjalani pengalaman-pengalaman yang baru. Sesungguhnya inilah yang mendewasakan saya. Banyak berjalan, luas permandangan dan banyak pengalaman. ;)

Kesempatan yang lahir dari kejutan dan kerahsiaan ini membawa saya menemui teman saya yang berbulan-bulan saya tidak jumpa. Memang dari dulu pun tidak serapat ini, cuma masa yang memberi ruang dan kesempatan untuk lebih mengenal teman ini. Pengalaman bersama teman-teman ini memberi saya satu pemikiran dan kepercayaan yang lain. Biar saya sahaja yang mengetahuinya. Kesusahan dan kebergantungan antara satu sama lain sangat penting lebih-lebih lagi di tempat asing dan perantauan.

Oh.. maaf. Saya bukan penulis, tetapi saya menulis sekadar berkongsi cerita bersama teman-teman. nantikan coretan cerita dari saya. Tentu sahaja banyak yang ingin saya berkongsi bersama. Cuma cukuplah setakat ini sahaja. Sampai jumpa lagi.



No comments:

Penerima Anugerah Pentadbir Terbaik - Anugerah Pentadbir Universiti 2022

Assalamualaikum.wkt. Terima kasih kepada Rektor UiTMCM, Pengurusan Tertinggi (JKEN), semua staf unit bawah Bah. Hal Ehwal Pelajar, rakan-rak...